Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HM

S těmi schizofreniky mám trochu problém. Vzpomeňte si na Heidingera, který zabil rodiče, před dvěma lety ho propustili z detence a údajně někde zmizel a přestal brát léky. Nebo Orlová, poté, kdy devíti ranami pobodala učitelku v MŠ, ji po čase propustili, protože lékař tvrdil, že s léky je kompenzovaná, načež přestala léky brát a ubodala studenta, který bránil spolužačku. Je v detenci, ale co když ji zase po čase propustí? Chápu, že se na to díváte z hlediska nemocných, ale případy, které jsem popsala, důvěru, že se nemůže nic stát, dost narušují, a to jsou jen dva nejkřiklavější případy, o kterých se hodně psalo.

5 0
možnosti
EN

E58d69n80a 97N46o30v65á

26. 4. 2019 16:50

Já tyhle případy rozhodně nepodceňuji. Ale schizofrenie má více druhů, zde se jedná o ty nejzávažnější.

Nicméně přijde mi, že selhala péče o ty osoby a péče může být i donucující. Zažila jsem případ schizofrenní ženy, která byla nebezpečná, nicméně měla svého kurátora, ke kterému se musela hlásit. A docházela na injekce (u chronických "nebračů" léků se přistupuje k tomuhle). Měla stále bydliště a její rodina spolupracovala jednak s psychiatrem a jednak s kurátorem. Rodina a blízcí lidé mi přijdou také zásadní, oni cítí ty drobné varovné změny.

Ale bohužel nevím další bližší informace. Ale případ jsem si nevymyslela a slyšela jsem ho ze spolehlivých zdrojů, jen mi bylo tehdy trapné se pídit po podrobnostech (především právní aspekty věci by mě zajímaly).

U schizofrenie je problém, že lidé nemají náhled na svou nemoc kolikrát. A také problém, že léky mají velmi nepříjemné vedlejší účinky.

0 0
možnosti
DK

Můj švagr byl vysokoškolák, léčený od svých 30 let...a pokud nežijete v rodině, tak můžete hltat příručky, dbát na rady lékařů, pečlivě brát léky a přesto den ataku nevíte...a když přijde, tak se klepe celá rodina. Svým vlastním rozumem si to nikdy nevysvětlíte, protože to je v hlavince toho druhého...

3 0
možnosti
EN

E21d84n86a 93N41o34v51á

26. 4. 2019 16:39

Děkuji za sdílení zkušenosti.

Ano, chápu, že pro rodinu to musí být extrémně vyčerpávající a náročné. A jsou i takové případy, kdy prostě nevíte, kdy to přijde. Nicméně jde mi o to, že média přebírají tyto obzvláště těžké případy, z čehož člověk vyvodí, že automaticky každý schizofrenik je nebezpečný, přitom existují mnohé formy schizofrenie.

A rozhodně nechce zlehčovat závažnost onemocnění.

Navíc z mého blízkého rodinného okolí také volala žena Policii na svého syna, neboť se obávala, co v atace udělá. A i když to bylo před lety, tak pořád se k tomu vrací, zní to hrozně, ale tehdy neměla na výběr a její rozhodnutí zavolat Policii bylo jediné správné. Ale tam se jednalo o vysazené léků.

0 0
možnosti
IL

I29v86a13n88a 38L18a21n64c58e

26. 4. 2019 11:50

R^R^R^Palecky za clanek, psychika je hodne krehka a nemela by se oddelovat od fyzickych potizi.

3 0
možnosti
EN

E73d44n56a 73N45o54v92á

26. 4. 2019 16:32

Děkuji Ivano :). Ano, souhlasím. Obzvláště dnes, kdy se na nás valí diktát dokonalosti, člověk přece vládne pracovat i při mateřské, obstarat skvěle domácnost a mít vzorné děti. Nebo při studiu pracovat a jiné stresové libůstky.

0 0
možnosti
  • Počet článků 135
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6507x
Poslední kniha Cynická lovestory dostupná zde:  https://bit.ly/KupCynickouLovestory

Asociální extrovertka. Cynik. Neúspěšná zakladatelka čtenářských klubů. Povolání nejisté. Milovnice absurdit. Propagátor deprese a jiných anomálií. 

Autorka knih Ženy z Bohnic, Konec aneb Začátek. V současné době (ne)pracující na další knize, (ne)starající se o dvě děti.

Kontakt: ednabloguje@gmail.com

Seznam rubrik