Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J90i85ř58í 89K92r60á32k80o41r91a 9499263

Je deprese dědičná?

Ano je. Je prokázána souvislost nejrozšířenější verze deprese s chromosomem 3p25-26 obzvlášť v souvislosti s rodiči kuřáky.

0/0
23.10.2017 11:30

L55u44c86i81e 32M37a81c48h93a78r91t48o33v42á 6586333714520

Dobrý den Edno,

pěkný článek, hezky popsáno. Člověk si musí ze své (deprese, panické ataky, dosaďte si sami) udělat celoživotního společníka. Je věrný, a i když je zrovna neaktivní, nikdy ho neopustí.

Reakci zkusit fungovat bez prášků má asi každý.Bohužel se většinou k nim musí vrátit.

+1/0
20.10.2017 11:23

E76d45n31a 66N43o23v51á 5446785689906

Dobrý den Lucie,

já zase svoji depresi nechci úplně vláčet vedle sebe, ale chápu, že vlastně tak nějak musím.

Navíc také bohužel neznám nikoho, kdo by s depresí dlouhodobě zvládal fungovat bez prášků.. :/

0/0
20.10.2017 11:37

D84a10n 91P82o16s66p96i22s49i88l 3169328226934

Ono je někdy rozdíl, jestli se jedná o tu benignější formu tedy exogenní, či tu "tvrdší" endogenní.

Naši sousedku po velkém rodinném traumatu postihla těžká deprese, exogenního typu, ukázala se jako antidepresivareziztentní, nakonec jí z toho dostali elektroknvulzivní terapií, pak asi rok brala antidepresiva, potom dalšího půl roku je velmi pomalu redukovala a nakonec jí její psychiatr povoli vysazení, teď už je 14 let bez léků a naštěstí bez jediné recidivy.Jen jednou asi každé tři roky pár nocí špatně spí, pak je trochu pozdrážděná a přijde nám za něco, za co nemůžeme vynadat, ale po pár dnech se nám za to přijde omluvit a pak je to zase nějaký rok v naprosté pohodě. Ale jak sem se zmínil dole, i u té endogenní se dá dávka snížit, ovšem s nějakou menší "udržovací" dávkou se musí počít na léta a možná i zbytek života.

0/0
20.10.2017 12:38

J66i59ř12í 98Z19a88p25l13e93t88a10l 2720408872574

Hele, Edna už je VIP:-)

+1/0
20.10.2017 3:00

E22d56n42a 66N17o47v40á 5596525659736

Edna byla vždycky VIP. No a na idnesu už je taky VIP, ale už asi pár týdnů. Nějaké ocenění muselo přijít :D.

0/0
20.10.2017 10:07

J39i36ř56í 25Z44a31p29l40e76t29a66l 2910528312684

No bať.

0/0
20.10.2017 11:11
Foto

J95a96n 93R15ý93z66n34a90r 4751586883540

Deprese pochopitelně mají své kořeny, které jsou prášky nedotčené.

Je rozumné s tím něco dělat, dnes je k tomu spoustu možností.

Antidepresiva - bohudíky za ně - totálně likvidují dynamiku emocí .... což se zcela zákonitě projeví v charakteru vztahů.

................

V každém případě gratuluji k otevřenému článku na důležité téma

+3/0
19.10.2017 22:29

E85d71n35a 10N59o42v45á 5586885569776

Ano, někdy antidepresiva likvidují emoce, myslím, že nejsem ten případ a emoce mám.

Děkuji.

0/0
20.10.2017 10:08
Foto

J53a78n 52H10o21r38á55č63e89k 7442476515438

opět jedna z těch hodně upřímných zpovědí a díky za ní. Každopádně Vaše články dál distribuuji lidem, kteří chtějí vidět ty psychické potíže i z druhé strany. Jen houšť a větši kapky, spousta lidí je potřebuje jako sůl a na druhou stranu se třeba dost lidí přestane bát mluvit o svých nemocích.

Bohužel pravdou je, že i dneska kdy máme různé aktivistické spolky ze kterých by se člověk zbláznil, kolem duševně nemocných se chodí po špičkách, protože co kdyby že?

+2/0
19.10.2017 21:48

E64d47n70a 16N15o44v79á 5656545759436

Děkuji za Vaši reakci a za Vaši distribuci mezi další osoby. Také ty články o depresi rozesílám do všech stran.

Já doufám, že o duševním onemocnění se mluví už docela otevřeně, ale je pravda, že ně kolikrát některé reakce lidí zaskočí.

0/0
20.10.2017 10:05

J67a50k28u17b 58K16n72e79c49h28t50o35v51s66k23ý 3620306941982

Pomáhají opravdu všechny léky za těch 1000kč

+1/0
19.10.2017 18:46

E19d48n30a 91N45o22v71á 5386535539756

Ano, pomáhají. Ale tak farmaceutický průmysl na tom samozřejmě dost rejžuje. Nicméně většina mých léků je na pojišťovnu.

0/0
19.10.2017 21:01

D21a97n 12P19o41s69p19i48s14i82l 3719678116244

Edno, Ty jsi měla teda s Tvým ruským přítelem neskutečnou smůlu, napřed s tím, že Tě přesvědčil vysadit léky.:-( Při našich motivačních diskusích s pacienty jsme denně pacientům před jejich opuštěním nemocnice kladli důrazně na srdce, aby absolutně neměnili dávky léků bez porady a souhlasu svého psychiatra a už ne vůbec je svévolně vysadili (což se bohužel přesto stále děje), protože to často znamená recidivu a daleko horší stav než dříve, což možná byl i Tvůj případ. Toto Vám na psychiatrii "nevtloukali do hlavy"? A nebo jsi to věděla a nechala se opravdu přítelem tak nešťastně ovlivnit? No a nakonec Ti ten přítel kvůli Tvému onemocnění "dal kopačky", no teda povedený přítel:-/

+1/0
19.10.2017 14:18

E24d21n28a 49N91o80v59á 5706545669946

Milý Dane, já jsem už asi dva roky fungovala dost dobře, ty antidepresiva jsem vysadila pomalu... Ruský přítel mě v současné době nemá moc rád, neboť mi říká, že z mého blogu je patrné, že ráda pomlouvám, jsem jednostraná atd.

Nutno podotknout, že můj ruský přítel mi zakázal i hormonální antikoncepci, za což jsem ráda. Antikoncepce hormonální také může vést k depresi.

Nechala jsem se ovlivnit přítelem, ale i tím přesvědčením, že jsem přece silná dívka a když budu sportovat, mít pravidelný režim, tak to půjde bez léků.

Ruský přítel mi nedal kopačky, já odešla. Ale duševně mě opustil on první.

0/0
19.10.2017 21:04

D46a58n 82P94o86s77p28i35s72i16l 3519328426344

Edno, i když si antidepresiva vysadila pomalu, radila ses o tom s psychiatrem? U depresí, zvláště u endogenních (po přečtení Tvého dnešního blogu mi moje praxe v psychiatrii nějak říká, že Tě postihla endogenní varianta) je potřeba i po stabilizaci nevysadit antidepresiva úplně, ale brát tak zvanou udržovací dávku, která může být i dost malá a prakticky bez postranních účinků, no ale už se stalo, co se stalo. Já ale věřím, že i po tom všem, co se stalo, budeš v perspektivě moct ty velké dávky co teď bereš ve spolupráci a důkladným monitorováním Tvým lékařem, dost zredukovat. Jinak já žasnu, jak se do Tvojí medikace a HA Tvůj bývalý montoval, i když u vysazení HA to možná byl dobrý počin. Indukce deprese je opravdu jeden z možných účinků HA, ale daleko horší jsou někdy negativní vlivy na somatiku žen.

0/0
19.10.2017 21:51

J52i53ř81í 89K26ř47i79v28á77n31e10k 3521874600729

Slečno, jste sympatická a určitě víc pevnější a sebevědomější než mnoho jiných, kteří deprese nemají a často je jiným zapřičiňují svým ignorantským chováním, tedy sobectvím. Naslouchat a být oporou často neumí ti nejbližší a o tom vlastně píšete v blozích nejčastěji. Kašlete na ně, oni o vás nestáli jako o celou bytost, ale jenom o její část, která jim vyhovovala, když to zrovna potřžebovali. A propo, celý duševní stav se dá zvrátit a nepotřebujete psychologa, ani prášky, ale skutečně toho, kdo vám naslouchá a nesoudí. Hezký den

+2/−3
19.10.2017 11:40

D26a50n 53P45o24s93p21i36s53i27l 3159528426384

Pane Jiří, jistě svou radu míníte dobře, ale klinická deprese je opravdu něco jiného než depka a pokud jste četl dřívější články slečny Edny, tak jste mohl všimnout, že ona měla depresi velmi hlubokou a navíc farmakoresistentní. U depky Vám může třeba pomoct i společnost dobrých přátel či psycholog, ale u klinické deprese bez farmakologie, pomoci psychiatra, a ještě lépe i psychologa a eventuelně i terapeuta, nezmůžete vůbec nic.

+5/0
19.10.2017 13:26

E17d71n87a 85N25o48v37á 5776805389296

Děkuji Vám :). Víte, já jsem ten ztracený případ, který prostě na těch antidepresivech zemře. Věřím tomu, že u lehké deprese sdílení a všechno pomáhá, u traumat sdílení pomáhá, ale u klinické deprese to tak bohužel nefunguje.

0/0
19.10.2017 21:06

J24i27ř80í 61K93ř43i88v66á62n56e65k 3971864280399

Pane Dane. Klinická deprese je klinickou až v momentě kdy ji někdo jiný než vy za klinickou uznáte. Edno, kdyby jste měla stavy jako já, asi by jste tu už nebyla, já mám ovšem štěstí, že vím co se mi děje a jak to působí, co s tím a hlavně, nebýt sám sebou obětí, ale tím vnitřním bojovníkem. To sdílení vnitřních stavů a pochodů s někým jiným je možné pouze do určitého momentu, pak ten druhý už na informace od vás a na emoční nasazení nedosahuje. Nemá na to vás pochopit, jeho reakce a chápání je omezeno do mantinelů a významu klinické deprese, často Vás svou vnitřní silou vmanipulují do role obětí, nebo absolutně neschopného blba. Už z kvantové mechaniky je jakákoliv deprese stav který vlastně neexistuje, protože je absurdní. Název "klinická deprese" a její ukotvení v tomto světě má pouze za cíl utvrdit momentálně slabé jedince, oběti Matrixu v mantinelech, které už ovšem sami svým vnímáním a citlivostí přesáhli, ne tak ovšem jejich okolí. Jak často píši, ať žije Matrix a jeho slouhové, to se týká jak psychiatrů, tak i psychologů atd. Ti totiž svou sebestředností Matrix utvrzují. Pokud zabíjíte energie prášky, medikamenty, které se projevují emocemi a to řádnými, začínáte je považovat za nepřátelské, nemůžete poznat svůj ohromný potencionál, který v sobě máte Edno. Apropo, nemá přístup k internetu jako mnozí, proto už nebudu reagovat a přeji vše dobré.

+1/0
20.10.2017 11:17

L41u27c38i71e 20M93a47c89h69a58r22t66o72v22á 6446473684240

No rozlišovala bych takový ten smutek, splín a špatnou náladu od stavů, kdy člověk nemůže ani vstát z postele, křivě se na Vás podívá sousedka (která má zrovna třeba špatný den) a Vy propuknete v pláč, straší Vás představy, že někomu blízkému se děje něco hrozného (třeba, proto, že nebere telefon) a nemůžete kvůli tomu fungovat, celá existence pro Vás přestává mít smysl. Bojíte se v davu, tam přestáváte dýchat, jet dopravním prostředkem se stává psychicky vvyčerpávající, kontrolujete třeba 3x, zda je vypnutý plyn, žehlička ....

To je pak čas obrátit se na psychologa, psychiatra. A je zcela jedno, zda se to děje zdánlivě bez příciny (tzv. endogenní deprese) nebo kvůli něčemu, co se Vám stalo (tzv. exogenní deprese). On ten stav může přejít do chronického stádia a lehce se vyvolá nějakou situací.

+2/0
20.10.2017 11:30

E26d98n76a 40N73o58v82á 5256845799816

Ano, souhlasím, Lucie. Děkuji.

0/0
20.10.2017 11:34

J50i73ř11í 67K84ř16i20v49á18n27e34k 3761374200129

Přemýšlíte nad tím, proč propukáte v pláč, když se na vás někdo křivě podívá, nebo řešíte pouze následek stavu? jste oběť a sílu vkládáte do následků, místo řešení příčiny? Co má z vašich odpovědí vyrozumět?Vaše citlivost promítá ve vás stavy i druhých lidí, jenže nedokážete přes své ego to rozlišit, poznat, že to tak je, proto vás a jiné to vždy vydrtí, nemůžete poté chodit v davu a pod. Jenže je to tak, že Vy cítíte emoce lidí, jiných lidí, vy to cítíte, ale nedokážete si s tím poradit. Dokonce cítíte celý svět, násilý, bezmoc, faleš, pokrytectví atd. a nakonec se sama utvrdíte, že je to klinická deprese, místo toho aby jste si přiznala, že je tu něco mnohem víc, než se všeobecně hlásá a že vy to vnímáte. Měla jste někdy borelii? Víte co to je být emocionálně totálně v řiti a nikdo vám nepomůže a ještě k tomu si nebýt jistá sama sebou? Myslím, že víte, ale já narozdíl od vás nepodléhám tlaku okolí. Jak píši, prášky řeší tento svět a Vás do tohoto světa vtáhnou zpět jako oběť, ne svobodného člověka, svobodnou bytost, myslím tím duši. Celá existence přestává mít smysl právě tehdy, když nehledáte odpovědi po příčinách, proto nemůžete fungovat. Já vím o čem píšete, bohužel vy nevíte o čem píši já.

+1/0
20.10.2017 11:52

E81d76n26a 54N27o18v95á 5826705289626

Děkuji. Chápu, co tím chcete říct, ale nedokážu s souhlasit.

0/0
20.10.2017 11:35

J11i52ř78í 88K94ř18i67v17á28n83e21k 3971864150339

Nikdo po Vás nechce aby jste dokazovala souhlas))))) Tak to nefunguje.

+1/0
20.10.2017 12:02

E97d60n95a 90N32o48v29á 5706765159976

To jsem rada.:-)

0/0
20.10.2017 12:09

D40a61n 73P53o90s39p49i32s14i67l 3699298326264

Pane Jiří, klinická deprese je klinickou v momentě, kdy nastane fyziologický důvod klinické deprese. Tedy kdy kvůli nějaké poruše v synapsech mozkových buněk (terminály, kterými se předávají dalším buňkám nervové signály) dojde k narušení funkce přeměny elekrických signálů na signály chemické.

Pokud se jedná o "depku", tak tam je důvod čistě "psychologický" a neurotransmise probíhají normálně. U klinické deprese, jako u ostatních duševních poruch, je pychologie do věci také zamíchána, ale primární důvod je neurochemický. Zatím lékařská věda neví, jak poruchy signálové transmise opravit, a tak až do doby, kdy dokážeme opravit špatně fungující mozkové buňky, nemáme zatím nic jiného na vybranou, než tu chemickou poruchu "záplatovat" jinou chemií.

0/0
21.10.2017 15:17

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz