Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L33u13c44i86e 23M94a41c47h61a22r97t13o66v19á 6586653484580

Milá Edno,

Vy nejste hysterka, stejně jako hysterka nebyla ani Sylvia Plathová, kterou mi Váš příspěvek připomněl. Nemám ráda, když člověka, zajména ženu s psychickými problémy, labilní, neurotickou, depresivní, nebo jen smutnou, nazvou hysterkou. Zlidovělo to, je to dost pejorativní (i když i debil a idiot jsou medicínské výrazy k vyjádření stupně mentální retardace). Každý z nás máme určitý temperament, ovšem i výbušná cholerička, která dokáže ječet jak na lesy, má k hysterce, manipulátorce a citové vyděračce, velice daleko.

0/0
7.9.2017 12:32

L66u60c76i57e 80M60i91c20h74a55l61o51v81á 2484589756143

Aha, tak ne kniha, tentokrát výstava.:-)

0/0
2.9.2017 13:47
Foto

M77i51l84a22n 23D14u12d70k19a 2158935147223

Z toho, co jsem od vás četl, Edno, soudím, že si sebou nesete spoustu věcí v nevědomí a tudíž s nimi nemůžete "pracovat". A je to také pravá příčina všeho, co máte za sebou (studium a vše kolem byla jen rozbuška). Na základě osobní zkušenosti bych vám doporučil skupinovou terapii, konkrétně rodinné konstelace, které by vám "řekly", co všechno si v tom nevědomí nesete. Není to ale žádná jednorázová akce...je to dlouhodobá záležitost, která ale odstraňuje příčinu...a o to u všech typů nemocí, psychické nevyjímaje, jde především.

+1/0
2.9.2017 9:47

E57d53n76a 75N59o11v21á 5746325839946

chodila jsem na individuální psychoterapii. Skupinové nejsou pro mě, nebaví mě poslouchat příběhy druhých, protože tohle mám v práci, takže si přijdu jakože pracuji, snažím se lidem naslouchat, přemýšlet o nich a unikají mi souvislosti, které jsou spojené s mou nemocí.

Rodinné konstelace jsou docela populární.. Mně to nikdy nezaujalo. Jsem ráda, že někomu to pomohlo :).

0/0
2.9.2017 14:03

K12a30r85e85l 20N39o58v54o89t15n79ý 6245637460530

Proč nějakému názoru dáváte + , když v následné odpovědi ten názor nepřijímáte ? Děláte to opakovaně.

Rozpor.

+2/0
2.9.2017 14:19

E56d74n85a 70N55o97v15á 5616965179736

Já jsem ráda za všechny komentáře. Nic není pro mě špatně.

+1/0
2.9.2017 17:19

K15a88r56e63l 38N55o66v88o19t92n27ý 6265607790550

Váš názor mi přijde zajímavý, určitě k zamyšlení.

0/0
2.9.2017 14:20
Foto

M49i23l17a76n 39D23u39d16k54a 2468885617373

Díky, Karle...no hlavně vychází z mých osobních zkušeností...tohle všechno mám za sebou. Co je ale hlavní...pokud člověk neodstraní příčinu, předává to svým potomkům...a to věru není nejlepší dar do života....

0/0
2.9.2017 16:12
Foto

H95a95n67a 87V77l45k33o68v96á 9365764342564

nemám osobní zkušenost. jen mne mate, že rinné konstelace, stejně jako spoustu jiných psychoterapií mohou provádět lidé, kteří nemají ani minimální formální vzdělání.

0/0
2.9.2017 22:33

E73d36n59a 38N57o35v89á 5986585919546

Ano, je to někdy docela i "nebezpečné". Pokud psychoterapeut, tak někdo se vzděláním, výcvikem a nějakou praxí. Ale samozřejmě existují asi i dobří poradci bez toho, ale trochu se bych se bála.

0/0
3.9.2017 10:31

T30o77m60á75š 82K12u27c48h92a39ř 3917231358391

Vy už asi nepamatujete elektronkové a první tranzistorové televize. Po nějaké době v nich zoxidovaly kontakty konektorů, elektronek, zásuvných karet, potenciometrů a televize pak "blbla". Nešel obraz, nešel zvuk, nebo třeba obraz tzv. "lítal" (díky ztracené synchronizaci stále opplavával nahoru, nebo dolů). No a takovou televizi, pokud tomu opravář či amatér rozuměl, bylo možné opravit podle symtomů závady (například vyčistit a nastavit potenciometr synchronizace), a nebo, což bylo velmi časté, člověk který tomu nerozuměl ji "opravoval" údery pěstí. Ty udery zaštěrchaly úplně všemi součástkami v televizi a skutečně se často podařilo závadu alespoň do příštího večera odstranit. Manželka dotyčného, která tomu rozuměla ještě méně, se pak mohla v práci chlubit, jaký ten její je "šikula". Stejně tak se ale často stávalo, že po tomto úderu už televize přestala fungovat definitivně a buď se vyhodila, nebo se muselo investovat do opraváře.

No a elektrošoková terapie je právě takové bouchání do televize. Nevíme, co tomu je, tak tím pořádně zatřepeme a uvidíme. Buď se to samo opraví, nebo ještě víc rozbije. Vy mi bohužel přijdete jako ta manželka, co jejich televizi manžel tak zázračně "vyléčil". "Fakt holky, nebojte se, on do ní pořádně třísknul a teď telka běží. Nebojte se to udělat taky tak. A hlavně, bylo to v narkóze, tak to vůbec nebolelo.." :-/

+2/0
2.9.2017 1:36

T47o24m55á85š 51K86u40c51h82a48ř 3127551268871

Pokud to přirovnání někdo nepochopí: EKT by měla být opravdu až tou poslední zoufalou možností, kdy už není co ztratit. Což se mi už vzhledem k vašemu věku nechce příliš věřit. To za prvé. Za druhé, právě z výše uvedeného důvodu mi přijde krajně nevhodné EKT touto cestou pacientkám doporučovat. Ono to totiž funguje tak, že lidé s vážným problémem se v zoufaství k těmto nadějím upínají a budou pak tuto "léčbu" sami požadovat. Lékař pak je taky jen člověk, takže často místo postupného otestování jiných metod "podlehne" pacientovi a předepíše mu co požaduje. Ale to že to nevyšlo už dotyčný pravděpodobně nebude do blogu na iDnes schopen popsat.

+1/0
2.9.2017 1:50

J62a70n 37P47a14v23e66l 8103842578856

On je problém v tom, že co se psychiatrie týče, naši lékaři jsou na úrovni Vaší ženy a žijí ve světě, kde opravář televizí neexistuje.

Nemáme takové znalosti, abychom mozek s depresí opravili správně. Proto se uchylujeme k práškům a "bouchání do telky"

+2/0
2.9.2017 7:55

J93a18n 37P41a27v81e23l 8333972208206

Mimochodem, když píšu o našich lékařích, myslím tím celosvětově, ne ty české.

Existují určité alternativní, nicméně nejisté formy léčby. Světelná terapie - tj. odstěhovat se na jih a nebo léčení šamansky ayahuaskou, ale jsou to jen nejisté alternativy.

+1/0
2.9.2017 8:04

D44a23n 16P14o24s78p94i21s72i36l 3849398856324

Souhlas i nesouhlas.Co se psychiatrie všeobecně týká, a to nejen psychiatrie, ale i hodně somatických nemocí, jak sem se zmínil dole, tak je to bohužel stále ještě často bouchání de televize, ale to bouchání u psychiatrie má dnes už nesrovnatelně vyšší pravděpodobnost "opravy" než před takovými 40 lety. U deprese srovnání s boucháním do televize silně kulhá, u televize (v letech 1959 a 1960 sem jeden čas pracoval jako asistent opraváře televizorů) tenkrát bylo bouchnutí úspěšné tak asi ve 30% případů, u depresí je dnes (alespoň na klinice, kde sem pracoval) úspěch ECT 98,6% a to je už ve srovnání s boucháním do elektronkové televize sestsakramenstký rozdíl. U cyklických psychóz je úspěch (opět statistika naší kliniky) nižší - údaj z 2015 je 72%, ale je to stále dostatečně vysoký účinek na to, aby se to v případě farmakoresistence vyzkoušelo.

+2/0
2.9.2017 9:15

E11d54n19a 22N71o47v39á 5976105579786

Je to poslední možnost, ale je velmi efektivní.. Ač se to nezdá, tak prostě je. Byla jsem v depresi několik měsíců, léky neúčinkovaly, na lékaře jsem netlačila v tomto bodě. Ani jsem nebyla ve stavu, kdy bych byla schopná o něčem rozhodovat jako v mém běžném stavu, rodiče a partner se informovali.

0/0
2.9.2017 13:53

K13a20r65e66l 88N31o27v77o52t36n24ý 6405987980870

Zkusila jste dlouhodobou psychoterapii, třeba skupinovou ?

+1/0
1.9.2017 23:39

E14d72n83a 58N18o77v51á 5186255369146

Na psychoterapii individuální jsem chodila rok. Skupinové terapie nemám ráda, příliš mi to připomíná mou vlastní práci, přišla bych si, že vlastně pracuji.

0/−2
2.9.2017 13:40

M21a35r71t80i45n 22Š58i35n21d67e39l54á83ř 7145670612426

Gratuluji vám k vašemu úspěšnému podstoupení EKT, někteří pacienti ale bohužel takové štěstí nemají a poškození nejen paměťových schopností je u nich dlouhodobé, ne-li trvalé. Pokud vám tuto léčbu nabídli už po pár týdnech neúspěšné farmakoterapie, šlo ve vašem případě zřejmě o akutní stav. Jindy se k EKT přistupuje až jako k poslední možnosti, když se všechny ostatní způsoby léčby vyčerpají. Druhá věc je trvalost léčebného výsledku – v 90 procentech případů se bohužel obtíže dříve či později znovu vrátí, pokud se již člověk dále nijak neléčí. Přeji vám, aby to nebyl váš případ. A děkuji vám za sdílení vašeho příběhu.

+5/0
1.9.2017 20:51

E94d85n23a 19N23o83v43á 5656245509486

Bylo to asi po 2 měsících zkoušení antidepresiv na psychiatrii. A předtím asi dva měsíce jsem se "léčila" doma s antidepresivy, které mi předepsali ambulantně. Měla jsem těžkou depresi, tzn. skoro žádná aktivita, prostě vůbec nic.

Ano, já mám udržující dávky antidepresiv a antipsychotik. Antipsychotika se využívají k posílení účinnosti antidepresiv. Dále bych bez nich večer neusnula, zklidňují. Mám prostě maximální dávky, které lze mít. Což netvrdím že je ideální případ.

Trochu pozoruji zhoršení soustředění a paměti, ale na druhou stranu si říkám, že je také možná v důsledku silných léků a také v důsledku, že prostě už nestuduji a mozek nechávám "zahnívat". Takže ECT bych to nevyčítala.

0/0
1.9.2017 20:59

M10a60r11t49i39n 83Š19i90n15d70e89l12á81ř 7725870302746

Tak nakonec zase tak farmakorezistentní nebudete :-) Já za 12 let léčby vystřídal desítky přípravků a účinek toho posledního se výrazněji projevil až po roce a půl. A stejně to nestačí k tomu, abych dobrovolně opouštěl byt. To jen pro představu, jak rezistentní deprese taky může vypadat. Nedovolil bych si ale srovnávat svůj případ s vaším, existuje mnoho proměnných a věřím, že lékaři před vaší elektro-konvulzivní terapií důsledně zvážili všechna pro a proti na základě detailní znalosti vašeho tehdejšího stavu (není povzbudivé, že i tak museli svůj úsudek zakládat na pozorování, rozhovoru a vámi vyplněných formulářích).

Po osobním kontaktu s pacientem, který s EKT takové štěstí neměl, a po přečtení mnoha materiálů, které předkládají holá fakta a nejsou ovlivněny selektivním hodnocením, kterého se někteří psychiatři dopouští (částečně to chápu - chtějí pacientovi dát naději), bych nicméně sám EKT dobrovolně nepostoupil, pokud bych nebyl v akutním ohrožení života. Riziko trvalého poškození není malé (u opic je dokonce měřitelné), nejde o trvalé řešení a v dalších pěti letech bychom se měli dočkat antidepresiv nové generace, která necílí na monoaminy (od teorie, že za depresí stojí serotonin, dopamin nebo noradrenalin se upouští už desítky let), ale glutamát nebo opioidy. Je smutné, že i když už tohle všechno víme, nešetrné EKT stále nenahradila nějaká méně "invazivní" metoda.

+2/0
1.9.2017 22:08

M28a10r53t50i26n 18Š22i39n23d93e97l51á38ř 7255310702206

oprava: nepodstoupil

0/0
1.9.2017 22:10

E35d59n65a 89N25o98v93á 5756555709156

Já vím, že to nechcete slyšet, ale prostě pokud někdo má problémy opouštět byt, tak bych vyměnila psychiatra, nebo zkusila i nějaké invazivnější metody..

+2/−1
2.9.2017 13:38

D83a41n 46P35o62s67p47i24s96i96l 3839528886204

Ano, souhlas, že k ECT se přistupuje když ostatní léčebné způsoby nezaberou. Trvalost léčebného výsledku, také souhlas s tím, že zvláště u depresí dochází k recidivám, a to hlavně u endogenních depresí, u exogenních je riziko recidívy podstatně menší. Naše sousedka upadla do hluboké exogenní deprese po náhlé smrti manžela, léky nazabíraly, série ECT zabrala a už 15 let má od deprese pokoj a ani nemusí brát podpůrné léky. U endogenních depresí a nebo kombinacíu endogenní- exogenní je skoro vždycky potřeba udržovací dávka léků, ze začátku dost velká, později se postupně a pomalu může začat snižovat a má li pacient štěstí, pak nakonec stačí i minimální udržovací dávka a pacient je v pohodě. Ovšem i tak, zrovna jako u jiných duševních poruch, si musí dávat pozor na recidivu a být si dobře vědom tak zvaných "signálů častého varování" (můj kostrbatý překlad do češtiny, celé mé působení v oboru bylo dlouhá léta v cizím jazyce a tak mnoho správných českých výrtazů neznám).A nakonec se i já přidávám k přání, aby nejenom slečna Edna, ale i další depresí postižení pacienty byli ušetřeni od "bubáka" recidivy.

+1/0
1.9.2017 21:39

E26d89n21a 48N76o55v68á 5406715479376

Já recidivu zamítla ihned po propuštění z Bohnic.

0/0
2.9.2017 13:10

D63a84n 13P10o58s74p69i46s17i54l 3819578726874

V případě deprese jsou první volbou antidepresiva. Ty zaberou asi v 70% případů, někdy je ale potřeba, jako ostatně i u jiných duševních nemocí, se napřed k účinnému léku "dopracovat". U těch pacientů, kteří jsou na antidepresiva resistentní, je ECT ( mezinárodní zkratka elektrokonvulzivní terapie) jedinou další možností, jak nemocného z deprese dostat. Dále má ECT neocenitelný účinek při cyklických (nebo taky zvaných afektivních) psychózách, v případě buď úplné nebo částečné (to je u cyklické psychózy bohužel časté) resistence na psychofarmaka) a u některých druhů schizofrenie. Bez ECT by nešlo odstranit utrpení a strádání mnoha nemocných a alternativa pro takové pacienty by byla dlouholeté či doživotní "uskladnění" na některém oddělení pro chronickyna terapii resistentní duševně nemocné.

+1/0
1.9.2017 20:40

E69d76n17a 73N22o51v16á 5766785979196

Ano, přesně tak. Na mě vyzkoušeli několik druhů antidepresiv a bohužel ten účinek tam opravdu nebyl. Naproti tomu po třetí "dávce" ECT jsem se cítila výborně. Jinak počet bývá tak 8 až 12 elektrokonvuzí u deprese. A dvě konvuze za týden.

0/0
1.9.2017 20:51

T82o36m78á25š 45T53a68t98í96č98e82k 5440232470328

Jojo, to vymysleli američtí psychiatři, když se podívali na dobytek na jatkách. Já bych je s tím poslal opravdu někam.

0/−1
1.9.2017 19:59

D23a16n 80P64o44s41p47i59s16i77l 3619658586944

Každá příležitost plivnout si na Ameriku je dobrá. RvOvšem tady jste naprosto vedle, ECT (mezinár. zkratka pro elektrokonv. terapii) se vyvinula v Evropě v druhé polovině třicátých let minulého století a do Ameriky přišla až po Itálii, Německu, Holandsku atd. V Americe ovšem byla ECT zdokonalena a podařilo se jim zmírnit či dokonce odstranit i některé dětské nemoci tohoto typu terapie.

0/0
1.9.2017 20:23

T31o85m15á14š 90T74a47t89í31č70e11k 5220572750888

No, hledat souvislost s Amerikou, to už je dobrá mimóza. Já o historii elektrošoků tohle četl, a protože čtu jenom seriózní věci, zůstanu přesvědčen, že tomu tak je, dokud si nepřečtu opak v seriózním zdroji.

0/0
1.9.2017 20:30

D42a92n 35P89o37s10p95i23s63i76l 3449758726464

Na souvislost s Amerikou jste poukázal sám. Pokud jste četl "seriózní věci", co napsalo lobby, které má za úkol zdiskreditovat buď psychiatrii obecně a nebo ECT specificky, pak asi není divu. Podívejte se do nějaké renomované knihy o psychiatrii a nebo si zagůglujte "electroconvulsive therapy - history". Dnes píšete, že by jste je s tím poslal opravdu někam. Kdyby Vás, nedej Bože, postihla hluboká klinická na psychofamaka resistentní deprese, nebo resistentníu forma cyklické psychózy (a obě tyto nemoci mohou postihnout každého a v každém věku), pak by jste mluvil jinak, takových lidí jsem už hodně zažil.

+1/0
1.9.2017 21:05

T83o86m20á13š 74T22a77t39í32č71e84k 5320842190638

Jsem velice zdravý člověk zralého věku a nikdo mně nepřesvědčí o tom, že je to proto, že jsem sám sobě lékařem - těla i ducha. Vyhýbání se bohům v bílém co největším obloukem je nenahraditelné.

+2/0
1.9.2017 21:10

E31d83n71a 70N29o44v67á 5406685669316

Buďte rád, že jste zdravý. Samozřejmě psychosomatika funguje nějak. S tím, že lékaře uctíváme kolikrát jako bohy, tak s tím souhlasím, to mi přijde často přehnané. Nicméně za ECT jsem ráda.

0/0
2.9.2017 13:09

E89d90n49a 23N39o70v27á 5836865239116

V Praze probíhá docela pravidelně výstava o psychiatrii, je to pořádané nějakým antipsychiatrickým hnutím. Tam jsou různé odsudky metod, léků atd.

0/0
2.9.2017 13:07

D54a10n 75P18o12s70p62i15s15i25l 3859598416924

Něco podobného probíhá snad ve většině zemí. Sice to antipsychiatrické šílenství konce šedesátých let a první poloviny sedmdesátých let je naštěstí minulostí, ale do psychiatrie se tepe pořád. U nás existuje jedna sekta, která hlasitě vytrubuje antipsychiatrii, "oni pomůžou duševně nemocným lépe", ( ovšem za drahé peníze), ale když jim nějaký agresivní žadatel o pomoc začne demolovat lokál, tak je jim najednou psychiatrie dobrá a hned volají policii aby pacienta převezla na psychiatrickou pohotovost. PokrytciRv

0/0
2.9.2017 22:03

L72u15c52i11e 25M56i51c45h53a32l85o89v18á 2414239146103

Dobrý večer, vy jste všude byla a všechno zažila a se všemi chodila a všemu rozumíte. Jen nevím, jestli Vám někdo řekl, že to co dáte na internet už tam zůstane a všichni i ti budoucí, třeba vaše děti nebo někdo koho máte ráda, si to přečtou. Jsou věci, které se říkají jen z oka do oka, a to pak nevysvětlíte, co bylo přikrášlené, podle předlohy některé z knih, které jste četla. :-) Internet je věc veřejná, ke které má přístup každý, třeba váš budoucí zaměstnavatel. Tak opatrně.:-)

+4/0
1.9.2017 19:55

E31d49n29a 39N70o94v21á 5426955769636

Bohužel jsem nebyla všude (skoro jsem necestovala), se všemi jsem nechodila (naštěstí) a rozumím jen omezenému množství věcí (deprese je jedna z těch věcí).

Doufám, že jakýkoliv můj případný budoucí partner si tohle přečte, ale já mu to asi raději osobně. Nevím, proč bych tohle měla před dětmi tajit. Nikdy jsem neudělala a nenapsala nic takového, abych se za to musela před svými dětmi stydět.

Můj současný zaměstnavatel ví o mé hospitalizaci ještě více než je zde na internetu, můj případný budoucí zaměstnavatel to také bude vědět, neboť většinou se chodí na vstupní zdravotní prohlídky, kde nahlašuji všechny své zdravotní problémy, sděluji léky, které užívám atd.

Právě kvůli lidem, kteří mají pocit, že se některé věci nemají veřejně sdílet, tak kvůli tomu to sdílím. Nemám ráda řečičky a našlapování kolem horké kaše.

+9/−1
1.9.2017 20:03

K61a15r14e41l 17N30o66v65o74t81n70ý 6665597180560

Já si taky myslím, že některé záležitosti jsou v našem kulturním okruhu intimní, a z určitých důvodů se prezentují pouze v důvěrném prostředí.

Jste si jistá, že některé vaše blogy nejsou další formou sebepoškozování, jak naznačila paní Michalová ?

+2/0
1.9.2017 23:46

E53d31n22a 62N31o90v10á 5246635199216

Jsou intimní, protože je za intimní považujeme. Budete tajit, že máte astma?

Sebepoškozování.. To jsem zkoušela, ale nic mi to nedávalo, to víte, vyrůstala jsem v době, kdy to bylo strašně in, mít alespoň pár jizev.

Paní M. nenaznačila, paní M. to skoro řekla.

Zaměstnavatel to ví, přítel to ví, známí a přátelé to ví... Nevidím důvod, proč bych to měla "tajit". Naopak mě spíše tyhle řeči, že jsem moc otevřená ženou ještě dále.

0/0
2.9.2017 13:49

P63e12t20r 41M68a28r78t86í82š47e28k 3545815862748

V klidu. V životě potkáváme opravdu toho, koho potkat máme. Náhody neexistují a je úplně jedno, jestli se něco prezentuje, nebo neprezentuje o nás do světa. Až potkáte toho pana osudového, tak věřte, že tomu bude úplně jedno, jestli jste někde byla ve špitále a nebo co jste o sobě psala na netu.

A pro ostatní - pokud kdokoliv má potřebu něco sdělit formou blogu, má to dvojí smysl. Jednak je to jeho vlastní "autoterapie", právě tím, že své pocity vypíše a pomáhají mu se srovnat například s minulostí a ten druhý význam - pomáhá to mnoha jiným, kteří už třeba nemají tu odvahu o svých trápeních mluvit a nebo se s nimi srovnat.

Když bude kdokoliv o komkoliv něco chtít vědět, stejně si ty informace sežene a ještě je připepří, takže si nedělejte nikdo iluze, že tady na internetu "jste anonymní". To ani náhodou.

+3/0
2.9.2017 8:31

E57d39n28a 59N81o68v30á 5246505889296

Věřte tomu, nebo také nemusíte, ale tento blog není autoterapií a ani není vyrovnávání se s minulostí. Minulost mám zpracovanou velmi dobře. Nezpracované věci nesdílím. Ty si řeším sama v sobě.

Blog píšu, protože chci sdělit všechny tyhle věci o depresi, protože mě rozčiluje být nějak tabu.

Dále ho píšu, neboť chci napsat tu knihu a tohle je příprava a případně reklama na knihu.

A baví mě psát, baví mě číst různé reakce, neboť sama si uvědomuji, že žiju v určitém sociálním vakuu, kdy poznávám lidi z mého oboru a lidi mně podobné, kteří depresi a další věci řeší velmi otevřeně a upřímně.

+2/0
2.9.2017 13:59

P43e55t71r 61M90a49r31t94í66š63e55k 3425225512878

Ok ;-)R^

0/0
2.9.2017 15:03

L72u34c18i35e 76M39i75c55h43a70l95o13v36á 2524429876683

Byla to dobře míněná rada, nic víc. Je to váš život, jak si to uděláte, tak to budete mít.

0/0
2.9.2017 13:43

L51u49c84i33e 25M31i56c77h32a85l30o20v11á 2954159176933

Pardon, ta reakce patřila o pár řádek dál..

0/0
2.9.2017 18:03

L95u95c15i25e 22M88i67c98h38a90l94o45v93á 2524339756863

Byla to rada, dobře míněná, nemusíte se hned naštvat. Neříkám,se s tím tajit. Ale vybírat si komu svěřím a komu ne. Nejsou všichni lidé dobří, to asi už víte.Tak trochu to vypadá, že si tady děláte svou skupinovou terapii. Tak snad vám to pomůže.

+1/−1
2.9.2017 18:09

E90d72n66a 63N57o12v60á 5566535539546

Milá Lucie, rozhodně nejsem naštvaná. I když možná mě trochu nebaví tohleto - hlavně si dávej pozor, co komu řekneš... Protože říkat vše a vědět, že pravda neublíží ani mě, ani nikomu jinému - to je ta svoboda.

Skupinovou terapii a ani jinou terapii si z blogu nedělám. Kdybych tuhle etapu neměla zpracovanou, tak s tím nejdu takhle na trh. Prostě bych se to snažila zapomenout.. Navíc jsem žila v domnění, že se o depresi už otevřeně hovoří, že už to není žádné stigma. A čím více lidi poslouchám, tak si uvědomuji, že někteří to stále jako stigma nesou.

+2/0
2.9.2017 18:22

M44a41r73t89i95n 42B55u46s81i52d39e59a 4273340

No, dozvěděl jsem se něco nového ...že se to dělá v plné anestézii ...že o tom pacient ani neví..

Jinak si zcela laicky myslím, že mozek je tak složitá záležitost, že takový zásah je spíše pokusem a otázkou náhody pokud jde o efekt..

Připomíná mi to dětská léta, když jsme měli starou (asi ještě elektronkovou) televizi. Ta když blbla, tak jsme na ní zabouchali ze zhora nebo ze strany ...a ona naskočila..a nebo ne;-)

+1/0
1.9.2017 18:11

J85a40n 61P42a38v42e95l 8443242158426

Ona celá psychiatrie je pokus-omyl. Ale ti psychiatři měli dostatek pokusných králíků na to, aby "minimalizovali ztráty"

0/0
1.9.2017 18:24

D50a40n 48P92o54s68p68i45s22i63l 3959268146494

Pokus-omyl je metoda i u mnoha čistě somatických (fyzických) onemocnění - například autoimmuní reakce, mnoho forem alergie, poruchy trávícího traktu atd atd.

+1/0
1.9.2017 21:45

E61d96n86a 92N43o60v22á 5486395709716

ECT je pužíváno několik desítek let, má vysoké procento úspěšnosti. Narozdíl od antidepresiv funguje velmi rychle. Samozřejmě se používá i u jiných psych. diagnóz, ale s tím nemám sama zkušenosti.

Kdybych nebyla na ECT, tak zřejmě stále ještě leží v Bohnicích a pro život jsem definitivně odepsaná.

+3/0
1.9.2017 18:27





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.