Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HM

Edni z Vás bude (je) skvělá psychoterapeutka, nakonec kdo může být lepší, než člověk, který si tím prošel:-). S kolegou v práci máme více či méně podobný"zážitek" jako Vy a nyní si k nám půl firmy chodí pro rady, takže jsme kolikrát jak dvě chodící psychiatrické encyklopedie

3 1
možnosti
Foto

Lepší terapeut je vždycky ten, kdo může klientům nabídnout náhled na to, jak se žije obyčejně. Člověk stabilní, který umí zacházet v prvé řadě sám se sebou. Takže, pro vás, Edno... terapeutka raději ne,někdo by vás mohl začít topit... A vy jeho.

Ale v normálních pomáhajících profesích určitě ano.

1 1
možnosti
LH

Edno, ráda vás čtu... Líbí se mi, že jste celkem otevřená.... Ale jestli můžu radit, hlídejte se, otevřenost nedokážou zkousnout všichni a to pak dokáže velmi ublížit.... a vy jste, nezlobte se, křehké povahy, pokud vás složilo už jenom tohle....Čímž to nijak nezlehčuji, naopak... někdy vám napíšu svůj příběh, ale ne tady a teď.

2 0
možnosti
EN

E79d87n89a 69N38o47v19á

22. 8. 2017 13:31

Děkuji. A nefunguje to tak, že každá krize člověka zocelí? Možná by mi to mohlo ublížit, kdybych tuto zkušenost neměla zpracovanou, kdybych tuto svou diagnózu tajila v zaměstnání a před známými, kdybych se za to styděla... A myslím si, že k rozvoji deprese stačí mnohem mnohem méně, než to, co se stalo mě. Kolikrát může přijít jen tak uprostřed jara... Proto to nespatřuji jako svou osobní křehkost.

3 0
možnosti
Foto

Vypadá to spíš jako syndrom vyhoření.

2 0
možnosti
EN

E92d16n30a 62N23o91v97á

21. 8. 2017 22:46

Já chápu syndrom vyhoření ve smyslu, kdy je vážně spojený jen s profesní rolí... Tady hrálo roli i studium, volný čas, stres, nezvládnutí situace a tak..

Syndrom vyhoření měla má kolegyně, která se složila přímo kvůli těžkým klientům, kvůli velké míře angažovanosti, kterou vyvinula v jejich prospěch, neudržení profesních rolí a tak.. A já měla tu práci i ráda, jenže byla v nevhodných pracovních podmínkách a během blbé situace.

0 1
možnosti
PB

P17e60t21r 75B25u42r85i93a81n

21. 8. 2017 21:24

chodila jsem do posledního ročníku magisterského studia, psala diplomovou práci, pracovala se zdravotně postiženými v neziskové organizaci (32 hodin týdně), dodělávala si další mimoškolní vzdělání.

Nežila jsem, ale dřela... Doslova.

Zdroj: http://ednanova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=619735

A teď si vemte, Edno, že takto dřou mnozí chlapi 30 let v kuse. Hlavní zaměstnání, přesčasy, vedlejšku, přes víkend s dětmi (to jsi táta? vůbec se jim nevěnuješ! Taky furt nejsi doma! A taky ten odpad je třeba opravit, říkám ti to už tejden!). A pak trápení s autem, úřady, dodavatel energií, operátor, televizní příjem, SDB, daňové přiznání a členské příspěvky a pobyt v klubu (nechceme přeci, aby to byl primitiv a nežil společenským životem, že?).

A pak už jen zbývá uspokojit tu svoji, navštívit rodiče v sobotu a ty druhé v neděli, jít do ZOO, do kroužku, na rodičák, na plovárnu, do muzea a na výstavu či koncert vašeho syna a pochválit mu to. Jo ještě jsem zapomněl čtení před spaním, učením se s ním, hudebka, výtvarka a fotbalový zápas a povinný výběr předškolního vybavení s manželkou, protože ona to sama nezvládne a "jsi přece taky rodič, né??".

To je mňamka, že? Ale jen 30 let, protože až si vaši potomci za vaše přispění najdou práci, družku (svatba 40-60 000kč) a bydlení přijdou sladké plody stáří-vnoučata!!

Takže spíš 40-50 let. Ale potom je fakt chvíli odfrknutí.

A vy se hroutíte z něčeho, co by jiný 20ti letý měl zvládnout samozřejmě a s prstem v nose a ještě o tom napíšete román na pokračování.

Tohle není zesměšňování či opovržení, rád vás čtu. Toto je rozšíření vašich obzorů.

11 8
možnosti
EN

E17d26n75a 32N81o22v54á

21. 8. 2017 22:43

Chápu nelehkou úlohu otců.. Na druhou stranu si na sebe oni udělali bič stejně tak, jak já jsem si ho udělala já... Mluvíte o svém případu? Nebo jen tak o všeobecně o úloze otce ve společnosti? Protože obdobně bych mohla psát o úloze matky.. Tam se také očekává strašné množství aktivit.

4 3
možnosti
LJ

Tři lidé (dvě ženy, jeden muž) z mého okolí trpěli depresemi, mohl jsem sledovat zblízka, jak se to rozvíjí a jak to ochromuje a devastuje. Doporučoval bych věnovat pozornost souvislosti: Starý způsob života (například nerozlučnost manželství a další) jsme prohlásili za překonané a nevšimli jsme si, jak s tím narůstá procento lidí trpících duševními poruchami. Nedávno jsem mluvil s jedním příbuzným. Pracuje v Komárově u Opavy v továrně na léky. Říkal, že se hlavně zaměřují na výrobu antidepresiv, jejich spotřeba stále roste, hodně jich jde na export, i do USA.

5 0
možnosti
EN

E17d58n34a 75N77o39v39á

21. 8. 2017 22:41

Ano, antidepresiva jsou v dnešní době nadužívaná. Se stresem a životními podmínkami se vyskytuje jednak více duševních onemocnění a jednak je to trochu trend, na lehkou depresi Vám dá nyní i praktik antidepresiva. Já když řeknu, že jsem měla depresi, tak už to není ani tak stigmatizující naštěstí pro lidi, protože si pomyslí, že jsem měla "lehkou" depresi..

1 1
možnosti
Foto

J57a53n26a 22M31a76j59o44v75á

21. 8. 2017 19:51

R^ za otevřenost.

Rady nepotřebujete, už sama víte...

5 0
možnosti
EN

E49d35n72a 92N79o60v85á

21. 8. 2017 22:38

Děkuji za komentář a za to, že víte, že rady nepotřebuji :)

0 0
možnosti
PK

Ahoj, To zní úplně strašidelně a člověk se musí zamyslet ... Proč ?

Co je tak důležité?

Já sám sem zažil dobrý časy i špatný časy, ale řekl bych že teď mám pod nohama hodně pevnou zemi a kdyby tě zajímalo jak jsem se k tomu dostal ... tak napiš.

Dperese sama o sobě je hnus a je lepší se od ní držet dál. Což se snadno řekne ale já mohu i poradit jak na to.

Držím palec

Petr.

2 0
možnosti
EN

E86d32n82a 49N97o91v52á

21. 8. 2017 22:37

Děkuji za nabídku. Sama vím jak na to, rady v této oblasti nepotřebuji.

0 0
možnosti
Foto

Tak to vypadá, že se člověku "přepálí" nějaké spoje v mozku a v rámci sebezáchovy začne mozek stávkovat. Každopádně gratuluju, že Vám ta léčba pomohla, elektrošoky jsou dost hardcore, naštěstí tedy lékaři věděli, co dělat. A určitě i poučení do budoucna, nepřehánět to s prací a studiem. Ať se daří! A naučte se odpočívat, relaxovat, to je důležité.

2 0
možnosti
EN

E70d55n72a 20N60o88v69á

21. 8. 2017 22:37

Ano, můj mozek se tak zavařil, že to prostě nezvládl a reagoval takto.. Vlastně z té situace neexistovalo žádné jiné východisko.. Musela jsem se prostě "zbláznit", abych to přežila. Diplomku jsem napsala v lepších časech v Bohnicích a zkoušky také nějak udělala, takže se studiem je útrum.. A práci mám nyní skvělou., On ten děsný zážitek člověka změní, přehodnotí své priority. Děkuji za komentář.

1 0
možnosti
Foto

M72i67l60a88n 64D18u42d72k21a

21. 8. 2017 17:49

Hm...tak to jste do toho spadla celkem brzy... Tak hlavně do budoucna bacha...a citlivě vnímat výstražný kontrolky :-)

2 0
možnosti
EN

E92d98n36a 80N50o25v59á

21. 8. 2017 22:33

Asi nejsem příliš silný jedinec a k podobným onemocněním mám predispozice. Ano, v současné době si to striktně hlídám a nic nehrotím. Škola je naštěstí hotova, blbá práce skončena a tak :)). Ale máte pravdu, že je důležité hlídání vlastních sil.

2 0
možnosti
JL

Zajímavé, díky za sdílení. Zažil jsem taky v důsledku stresu podobný kolaps, ale na tak natvrdo, v roce 1990 - bylo to taky přepracování, obavy z budounocti - tři malé děti na krku. dostal jsem se z toho dost rychle (měsíc?), jen tak že mě doktor nechal doma na nemocenské, já zašel k psychologovi, který mě uklidnil, a pak jsem cvičil "progreisvní relaxaci", podle knížky, která už tehdy byla trhu - zjistil jsem, že mi hodně pomáhá koncentrace-čím víc jsem byl schopen se koncentrovat, tím líp jsem se zotavoval. Problém byl jen v tom, že jsem si myslel, že už to zvládnu - a odmítl Vnabízenou skupinovou terapii. Už jsem se sice nezhroutil, ale nedostal jsem se do hlubšího sebepoznání, ego to nedovolilo. Příliš ne-pokory. Doporučuju spšíe než chemii a léky pracovat i na své spirituální cestě. V podstatě je všechno karma a to, co se vám stalo, byl její důsledek. Současní lidé, materialisticky založení, si myslí, že všechno vyřeší léky. Už zjevně je to příliš zjednodušující pohled na lidskou psychiku.

1 0
možnosti

Alespoň ze začátku léčby bych chemii rozhodně nezavrhoval, zvlášť, když do toho spadnete hodně hluboko, jako se to stalo i mě. To potom, jak píše autorka celý den ležíte a koukáte do stropu, pořád na jedno místo a nejste skoro schopni si dojít ani na záchod a je vám to i celkem jedno...

Různou terapii jsem byl schopen začít až po půl roce polykání antidepresiv...

5 0
možnosti
  • Počet článků 135
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6507x
Poslední kniha Cynická lovestory dostupná zde:  https://bit.ly/KupCynickouLovestory

Asociální extrovertka. Cynik. Neúspěšná zakladatelka čtenářských klubů. Povolání nejisté. Milovnice absurdit. Propagátor deprese a jiných anomálií. 

Autorka knih Ženy z Bohnic, Konec aneb Začátek. V současné době (ne)pracující na další knize, (ne)starající se o dvě děti.

Kontakt: ednabloguje@gmail.com

Seznam rubrik