Jak lze žít v cizím městě za minimum peněz (3 měsíce punku v Ostravě)

16. 08. 2017 9:31:07
Pražská holka odjela na 3 měsíce do Ostravy. Ještě ke všemu skoro bez peněz. Avšak ve dvou se to lépe táhne (socka k socce sedá). Zjistila, že bez práce nejsou ani ty hnusný koblihy za 6 korun. Ironicky a s nadhledem.

Jak lze žít v cizím městě za minimum peněz?

Blbě. Byla jsem v té době stále na nemocenské (ani zdravá, ani nemocná dle doktorů) a na přežití měla 6 tisíc. 3 tisíce za půlku pokoje. A 3 tisíce na vše ostatní. Za málo peněz málo muziky. Práce leda načerno (což zní v Ostravě skoro jako brutální rasistický vtip).

Jsem holka extrémů, chápala jsem to jako dobrodružnou jízdu. Takový punkový období. Oplývala jsem mladistvým nadšením, opojnou vírou v nevím co... Nebudu materialistka, stanu se skromnou dívkou (cha, naivní, blbé ideály mládí). Jo, usnadňoval mi to fakt, že jsem věděla, že můj „ostravský, luzný, poznávací pobyt“ bude trvat jen 3 měsíce.

Byt

Sdílely jsme s mou dlouholetou přítelkyní jeden pokoj (ještě ke všemu průchozí!!!) a obdobný osud, který se nám zdál nahovno. Obě po rozchodu. Obě bez peněz.

Náš byt odpovídal cenové relaci. Studentská díra a stoletá špína. Měsíc jsem žila v přesvědčení, že záchodová mísa je prostě černá, stará, zničená, že s tím člověk nic neudělá. Omyl. Jen ji už minimálně deset let nikdo neumyl. Takže záchod jsme měly nakonec bílý (drobná výhra v tom marasmu).

Pračka plesnivá – namlouvala jsem si, že plíseň posílí mou imunitu. Trouba nefunkční – péct jsme chodily ke kamarádům. Neexistence rychlovarné konvice byla už pohoda.

Jídlo

Vařit pro jednoho je drahý špás. To si tak můžeme dovolit my Pražáci. Takže život v páru je jediná funkční strategie pro přežití.

Navíc M. je veganka, takže jsme nevyhazovaly peníze za předražené maso a další „nezdravé“ věci. Jen mléku jsem neodolala, kamarádku jsem přesvědčovala, že se taky možná jedná o veganský produkt (mléko za 9 korun přece krávu nevidělo ani z rychlíku). To víte mléko do mého zaručeně „british earl grey“ čajíku, který byl taky napuštěný těžko-říct-čím (20 korun ve slevě).

Zachraňoval nás noční Kaufland, kde lze před zavíračkou koupit zeleninu, ovoce, pečivo až se 70 procent slevou. Doporučuji.

Nápady na zvýšení životní úrovně.

Budu hledat zbytky po popelnicích? Marná snaha, všechny alespoň trochu cenné věci pobrali Cikáni přede mnou, měli to v malíků, pořádali na kontejnery nájezdy se starými kočárky.

Nápad pojídat zbytky po lidech v obchoďáku jsem zavrhla, protože jsem nechtěla skončit na infekčním (ale fakt vyhazovali tolik jídla, má útlocitná povaha u toho výjevu trpěla!).

Mlsně jsem pokukovala po kavárnách, doma si vařila černý „čaj“ (i instantní kafe byl luxus, který jsem si nemohla dovolit).

M. vypla v pokoji topení, protože měla obavu, aby nám to nezaúčtovali navíc. Ona horkokrevná s argumentem „já se z kůže nesvleču, ty si můžeš vzít další svetr“. Neumím vyjednávat, argument dával logiku, tak jsem byla jak zmrzlá treska ve dvou svetrech a pod třemi přikrývkami.

Měla jsem „kuplířské úmysly“, poprvé jsem chápala ženy, které si sňatkem chtějí zvýšit svou životní úroveň. Je mi jasné, že po roce života v takových podmínkách bych své nároky na potencionálního partnera měla hodně nízko (ústřední seznamovací otázka: „máš doma kafe?“). Nutila jsem M., aby si našla přítele, který by nás pozval občas k sobě na večeři. Nechtěla. Ona byla/je/bude feministka a já byla ve vztahu na dálku. Ona je totiž ta echt feministka, prý je jí dokonce nepříjemné, když za ní muž něco zaplatí v restauraci... Takovými „morálními dilematy“ jsem nikdy netrpěla, hlavně v Ostravě bych šla na večeři s kýmkoliv (doslova).

Kde se dá ušetřit, tam jsem ušetřila

Nepoužívala jsem veřejnou dopravu, všude jsem chodila pěšky. Pozdě. Zmoklá.

Ještě ke všemu jsme vlastnily pouze jedinou průkazku do knihovny, kterou M. pravidelně půjčovala dalším zoufalcům, kteří neměli peníze na členský poplatek.

Výhody života v bídě?

Zhubla jsem.

Přečetla jsem hodně knih, to byla jediná kultura zadarmo.

Žila v jednom pokoji s ženou (feministkou, filozofkou, vegankou). A vím, že se přizpůsobím všemu. A že ji mám ráda.

Návrat do Prahy

Můj největší zážitek po návratu byl, když mě nevlastní otec vzal na nákup do Lidlu! Mohla jsem dávat do košíku vše, co jsem chtěla. Nic jsem neplatila! Zažívala jsem materialistické a poživačné blaho!

Později jsem se bez výčitek vrátila ke své finančně rozmařilé, povrchní existenci. Dnes s lehkým srdcem „vyhazuji“ peníze za knihy, kafíčka, kosmetiku.

A mé seznamovací nároky se opět zvýšily.

Výzva / prosba pod čarou: Nemám profil na Facebooku. Pokud čtete a zdá se vám to dobré/blbé/trapné, tak prosím odkaz na blog sdílejte. Proč to po vás chci? Mám ten sen napsat knihu a bez Vás čtenářů to prostě nejde.

Autor: Edna Nová | středa 16.8.2017 9:31 | karma článku: 34.40 | přečteno: 2543x

Další články blogera

Edna Nová

Kdo vypil nejvíc piv?

Já, děti a muž jsme se socializovali se skupinou přátel po dobu čtyř dnů. Vyrazilo nás dvacet dospělých a nespočítatelně dětí do jednoho nejmenovaného penzionu v Čechách.

21.5.2023 v 10:49 | Karma článku: 26.53 | Přečteno: 1186 | Diskuse

Edna Nová

"A není ten Tvůj chlap nějakej divnej?"

Poté, co jsem zveřejnila blogísek na téma Muž chce jet na dovolenou se svou ex, tak mi přišla tahle reakce. Níže se k tomu podrobně vyjádřím.

7.5.2023 v 13:00 | Karma článku: 27.34 | Přečteno: 1276 | Diskuse

Edna Nová

Můj muž chce jet na dovolenou se svou ex

Tak opět si nemám s kým přátelsky popovídat, tak pokládám otázky sama sobě. Narcismus level milion.

6.5.2023 v 12:59 | Karma článku: 25.73 | Přečteno: 1421 | Diskuse

Edna Nová

Násilník čeká na každém rohu!

Muž vzal čtyřletou a odjeli na Sicílii. Já a dvouletý vegetíme doma. Dalo by se říct, že ideální stav... Jenže oplývám nějakým zázračný darem - lepí se na mě každé drámo.

27.4.2023 v 13:56 | Karma článku: 34.71 | Přečteno: 5856 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 13.62 | Přečteno: 184 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 24.89 | Přečteno: 330 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.30 | Přečteno: 174 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.12 | Přečteno: 9167 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 428 | Diskuse
VIP
Počet článků 135 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 6490

Poslední kniha Cynická lovestory dostupná zde:  https://bit.ly/KupCynickouLovestory

Asociální extrovertka. Cynik. Neúspěšná zakladatelka čtenářských klubů. Povolání nejisté. Milovnice absurdit. Propagátor deprese a jiných anomálií. 

Autorka knih Ženy z Bohnic, Konec aneb Začátek. V současné době (ne)pracující na další knize, (ne)starající se o dvě děti.

Kontakt: ednabloguje@gmail.com

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...