“Létání s malými dětmi by měli zakázat,”

16. 01. 2020 11:40:06
prohlásil tchán před naším prodlouženým víkendem v Istanbulu. Poté dodal něco o tom, že se mám modlit, aby mi nějaký psychouš nevyhodil mé údajně věčně řvoucí dítě z letadla.

Je obecně známo, že já jsem rodinný psychouš. Naštěstí nemám páru, jak se vyhazují děti z letadla. No a pokud v letadle bude nějaký další psychouš, který ono “vyhození” umí praktikovat... Tak se děj vůle boží.

Před cestou

Romantik ve mně vidí Istanbul v zářných barvách; kultura, jídlo, moře. Věčně vyčerpaná matka se sklonem k depresi vidí jak se s dítětem trmácí kamsi, kde dítě tropí ještě větší virvál než obvykle.

V důsledku mých “optimistických vizí” jsem týden před odletem začala s mužem smlouvat, zda bych nemohla zůstat v Praze. Má touha po samotě v teple domova mě donutila k dost nedůstojnému chování jako je škemrání a citové vydírání. Dokonce jsem se neštítila vytáhnout své “tajné” úspory v touze muže podplatit. Neuspěla jsem. Ale muž sliboval, že se bude jednat o pohodový výlet a hlavně řekl památnou, důležitou větu: “O dítě se v Istanbulu budu starat já.” Tesat do kamene takové sliby!

Intermezzo: "intelektuálka" čtoucí pokleslé romány versus nečtoucí "břídil"

Muž zděšeně: “Ty si bereš čtečku na knihy? Vždyť jedeme jen na 3 dny!”

Edna ještě zděšeněji: “3 dny bez knihy?! Neblázni!”

Muž vrtí hlavou, nekomentuje to, myslí si svoje.

Let TAM

Muž chvályhodně najde na letišti dětský koutek, kam mě ještě chvályhodněji nenutí vstoupit. Tudíž si vítězoslavně vytahuji onu opovrhovanou čtečku. Idylka s čtečkou je krátká, neboť “Mister Nový” se musí OKAMŽITĚ dostavit na informace. Tuším malér. Byly moje léky na depresi označeny jako drogy? Nebo našli nějaké “skutečně opravdové” drogy? Zavazadlo máme půjčené od ehm... uživatele konopí. Ach, tak nic! Žádné pašerácké drama. Jen “někdo” zapomněl v kufru power banku.

V letadle dítě spí. Poté laškuje s letuškou. Ano, máme úžasné, dokonalé batole. Jsme úžasní, dokonalí rodiče.

O pobytu seriózně

Památky Istanbulu si v případě zájmu hoďte do vašeho oblíbeného vyhledávače, páč cestopis psát nehodlám. Ale jedno vám prozradím: procházky městem jsem zvládla i já jakožto lemra obecná, vše se nachází v docházkově přívětivé vzdálenosti. Dítě je prakticky schované v nosítku u svého tatínka. Díky tomu si částečně přijdu jak na bezdětném tripu pro dva, mužova záda s 12 kilogramy naší batolecí lásky onen dojem asi nesdílí. Dítě se samozřejmě projevuje v nevhodné okamžiky, jako když mi chce sníst grilovanou rybu překvapivě plnou kostí nebo sladkost překvapivě plnou cukru a další dobroty určené výhradně pro dospělé. Po neúspěšném somrování se to naše úžasně dokonalé dítě vzteky rozbrečí. Ale o dítě se stará muž, tudíž si neodpustím uštěpačně, trapně nefér poznámky: “Můžete si, pane, to své nevychované dítě uklidnit?”

O pobytu neseriózně (3 stručné poznatky)

Turci zbožňují malé děti, takže stále někdo žvatlal na to naše úžasné, dokonalé dítě. Ač jejich zálibu v upištěných uzlíčcích úplně nesdílím, tak rodič ve mně kvituje s povděkem jakékoliv oslovení, zabavení batolete. Zabavené batole je tiché batole.

Pokud jste ekologicky uvědomělí, tak tam snad ani nejezděte. Plast je všudypřítomný. I když se bráníte zuby nehty, tak vám stejně vnutí plastový balíček, který skrývá nejen ubrousek, ale i další plastový pytlíček s druhým ubrouskem! Později zjistím, že první ubrousek je suchý, druhý vlhčený.

Hidžáb shledávám jako praktický doplněk pro mé mastné vlasy. Ovšem příklon k islámu zatím neplánuji, existují i šampony v prášku.

Let ZPĚT

Na letišti v Istanbulu muž nenajde dětský koutek. Ale opět mi velkoryse dovolí si za poslední drobné koupit kávu a věnovat se čtení pokleslé literatury. Cítím se jak v ráji (přesně se jednalo o 73 minut zakoušení ráje). V letadle dítě nespí, řve, nikdo se na něj nesmí podívat, jinak řve ještě víc (přesně se jednalo o 124 minut zakoušení pekla). Úžasný, dokonalý rodič praví: “Každé dítě brečí, my za to nemůžeme, jen počkejte až budete mít sami děti!”

Autor: Edna Nová | čtvrtek 16.1.2020 11:40 | karma článku: 43.66 | přečteno: 20358x

Další články blogera

Edna Nová

Kdo vypil nejvíc piv?

Já, děti a muž jsme se socializovali se skupinou přátel po dobu čtyř dnů. Vyrazilo nás dvacet dospělých a nespočítatelně dětí do jednoho nejmenovaného penzionu v Čechách.

21.5.2023 v 10:49 | Karma článku: 26.37 | Přečteno: 1182 | Diskuse

Edna Nová

"A není ten Tvůj chlap nějakej divnej?"

Poté, co jsem zveřejnila blogísek na téma Muž chce jet na dovolenou se svou ex, tak mi přišla tahle reakce. Níže se k tomu podrobně vyjádřím.

7.5.2023 v 13:00 | Karma článku: 27.34 | Přečteno: 1275 | Diskuse

Edna Nová

Můj muž chce jet na dovolenou se svou ex

Tak opět si nemám s kým přátelsky popovídat, tak pokládám otázky sama sobě. Narcismus level milion.

6.5.2023 v 12:59 | Karma článku: 25.73 | Přečteno: 1417 | Diskuse

Edna Nová

Násilník čeká na každém rohu!

Muž vzal čtyřletou a odjeli na Sicílii. Já a dvouletý vegetíme doma. Dalo by se říct, že ideální stav... Jenže oplývám nějakým zázračný darem - lepí se na mě každé drámo.

27.4.2023 v 13:56 | Karma článku: 34.71 | Přečteno: 5855 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Lenka Prokopová

Jarní prázdniny

Máme za sebou jarňáky. Čas, kdy se rodiny přesouvají do jiných regionů nebo do Alp. Čas, který český rodič zpravidla tráví se svými ratolestmi zimními radovánkami. Čas, kdy můžeme být jako rodina spolu.

18.3.2024 v 22:47 | Karma článku: 4.68 | Přečteno: 123 | Diskuse

Ivana Dianová

Dvě ženy v jedné posteli

Je to méně přirozené než když se v posteli nachází muž a žena? Zažila jsem oboje a zjistila, že přirozené jsou obě možnosti, ale s mužem je to jednodušší.

15.3.2024 v 0:14 | Karma článku: 27.15 | Přečteno: 986 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVII.

Společenský život je osvědčeným lékem na splíny, byť v aktuálním abstinenčním modulu s omezenou účinností.

14.3.2024 v 20:31 | Karma článku: 12.46 | Přečteno: 225 |

Lucie Vacková

Viléme, Hynku, Jarmilo! Co to jen na mě leze?

Postupně jsem vyloučila chřipku, virózu, anginu, kovid, neštovice, černý kašel, vši, svrab i záškrt - prostě všechno, co může jeden schytat, pokud pracovní dny tráví v narvané školní třídě.

14.3.2024 v 17:21 | Karma článku: 17.17 | Přečteno: 341 | Diskuse

Lenka Prokopová

Máme psa aneb Moje psí omyly

Říká se, že pes je nejlepší přítel člověka. Pořídili jsme si tedy nejlepšího přítele. Zatím to vypadá, že je to přátelství naoko.

12.3.2024 v 12:11 | Karma článku: 21.46 | Přečteno: 559 | Diskuse
VIP
Počet článků 135 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 6490

Poslední kniha Cynická lovestory dostupná zde:  https://bit.ly/KupCynickouLovestory

Asociální extrovertka. Cynik. Neúspěšná zakladatelka čtenářských klubů. Povolání nejisté. Milovnice absurdit. Propagátor deprese a jiných anomálií. 

Autorka knih Ženy z Bohnic, Konec aneb Začátek. V současné době (ne)pracující na další knize, (ne)starající se o dvě děti.

Kontakt: ednabloguje@gmail.com

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...