S cizím mužem v posteli aneb pohostinnost má své meze

3. 09. 2019 11:13:54
Ne úplně milý příběh o nemilých lidech. Jak se roztančená hippie víla střetla se zákeřným psem. Je libo českou špagetovou operu? Drama z luhů a hájů o tzv. příbuzenské pospolitosti?

Nečekaná návštěva našla nás

Ozve se mužův příbuzný (a kvůli přísné ochraně údajů ho níže nazývám “Příbuzným”), že se u nás za hodinu staví na kafe. Nečekané návštěvy jsou specifickou lahůdkou. Ale jsem milá ženuška, tak sklidím nejhorší humusy a tvářím se přívětivě.

Příbuzný dotáhne svého příbuzného. O němž se do telefonu “opomněl” zmínit, ale stále jsem ztělesněná přívětivá pokryteckost sama.

Přehrávání přítomných postav

O několik hodin později se zásoby “kafe” tenčí. Nezvaní hosté po vysoslém alkoholu nebezpečně zapouštějí kořeny. Chtěli pokračovat do centra Prahy? To počká na zítra! Byt ožívá v bizarní, existenciální tragikomedii. Příbuzný coby bezcharakterní, samolibý kohoutek, céčkový herec pokoušející se o roli klaďase. Příbuzný příbuzného “Janek” je naivní zajíček, bezduchý fanoušek kohouta. Muž jako zvědavá opička, plná pochopení, vždyť příbuzný trpěl v dětství, buďme k němu shovívaví. Ednu označme potvorou potvor, útočnou zmijí: “ach ty jsi trpěl, proto mají nyní trpět ostatní?”. Karty jsou rozdány.

Pokračování pokleslé party

Janek se utápí v “ožraleckém sentimentálnu” o težkém údělu mladých středoškoláků v područí rodičů. V ten moment mladému muži stopnu přísun alkoholu. Příbuzný machruje, mele páté přes deváté. Můj muž pendluje mezi nimi jak čertíček na špagátku, chvíli utěšuje, poté vysvětluje.

Noc nic neskryje

S mužem nachystáme pokoj pro hosty a odebírám se pak raději spát, páč k porozumění probíraného postrádám několik promile chlastu v krvi. Ulehám s hlavou jak pátrací balon. Jenže za chvíli šramot, muž se sune do postele, málem mi rozsedne ruku. Alarm mého mozku se rozdrnčí. Houby můj muž, Příbuzný se ke mně lísá. Ztuhnu a chladně řeknu: “Ožralá dogo, tvůj pokoj je jinde.” On je zachraptí: “Pššt!” Vylítnu a za ruku ho táhnu pryč; muž s Jankem pod pergolou rozebírají novodobé “Utrpení mladého Werthera”. Vztekle zasyčím na muže, aby laskavě “Příbuzného ubytoval, protože evidentně dokázal nemožné, tedy zabloudit v našem obřím bytě”. Odcházím. Příbuzný přichází ovšem i podruhé do mé ctěné ložnice. V patách mu ťapá muž, jež ho oddiriguje nakonec směr správná lože.

Rozmrzelé rozloučení

Ráno jsem rozzuřená saň, supím něco v tom smyslu: “Budeme se tvářit, že jsi do mé postele vlezl omylem.” Neodpustím si takové ty rádoby hluboké psycho kecy o tom, že je “zakomplexovaný muž, co si zvedá ego všemi možnými způsoby” a bla bla. Muž pak sdělí Příbuznému, že jsem ho “vlastně popsala přesně”. Ach, příhodné! Edna vybojuje bitvu a muž mě jen poplácá po rameni a řekne: “Dobrá práce.” Ale tak můžu se aspoň tvářit jak Xena II. Rozloučíme se chladně s Příbuzným. U Janka pronesu varování starší ženy: “Drž se od Příbuzného dál.”

Moderní mondéna

Kdybych byla moderní dívka, tak to zveřejním pod hastagem “metoo”, avšak co si budeme povídat, z celé té kampaně se stala pochybná fraška, které se Edna cynik vysmívá. Ale tak pro mé osobní účely to nazývám “rodinná kauzička [me:tu:]” aneb jsem oběť světa amoleta.

Nemoudré slovo závěrem: Slizoun slizounem zůstane a s pohostiností tak maximálně zdechneš, proto vybírej své hosty s rozvahou.

Autor: Edna Nová | úterý 3.9.2019 11:13 | karma článku: 44.39 | přečteno: 22258x

Další články blogera

Edna Nová

Kdo vypil nejvíc piv?

Já, děti a muž jsme se socializovali se skupinou přátel po dobu čtyř dnů. Vyrazilo nás dvacet dospělých a nespočítatelně dětí do jednoho nejmenovaného penzionu v Čechách.

21.5.2023 v 10:49 | Karma článku: 26.53 | Přečteno: 1186 | Diskuse

Edna Nová

"A není ten Tvůj chlap nějakej divnej?"

Poté, co jsem zveřejnila blogísek na téma Muž chce jet na dovolenou se svou ex, tak mi přišla tahle reakce. Níže se k tomu podrobně vyjádřím.

7.5.2023 v 13:00 | Karma článku: 27.34 | Přečteno: 1276 | Diskuse

Edna Nová

Můj muž chce jet na dovolenou se svou ex

Tak opět si nemám s kým přátelsky popovídat, tak pokládám otázky sama sobě. Narcismus level milion.

6.5.2023 v 12:59 | Karma článku: 25.73 | Přečteno: 1421 | Diskuse

Edna Nová

Násilník čeká na každém rohu!

Muž vzal čtyřletou a odjeli na Sicílii. Já a dvouletý vegetíme doma. Dalo by se říct, že ideální stav... Jenže oplývám nějakým zázračný darem - lepí se na mě každé drámo.

27.4.2023 v 13:56 | Karma článku: 34.71 | Přečteno: 5856 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Keď človek páchá zlo, kde je Boh?

Má človek slobodnú vôľu? Môžeme sa nezávisle rozhodovať a ovplyvňovať smerovanie nášho života? Mám za sebou desať rokov práce kaplána vo väzení. Takže trochu viem, čo to robí alebo nerobí s človekom, keď sa dopustí veľkého zla.

29.3.2024 v 11:54 | Karma článku: 12.83 | Přečteno: 187 | Diskuse

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 21.69 | Přečteno: 384 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 30.62 | Přečteno: 534 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.14 | Přečteno: 189 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.38 | Přečteno: 9294 | Diskuse
VIP
Počet článků 135 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 6490

Poslední kniha Cynická lovestory dostupná zde:  https://bit.ly/KupCynickouLovestory

Asociální extrovertka. Cynik. Neúspěšná zakladatelka čtenářských klubů. Povolání nejisté. Milovnice absurdit. Propagátor deprese a jiných anomálií. 

Autorka knih Ženy z Bohnic, Konec aneb Začátek. V současné době (ne)pracující na další knize, (ne)starající se o dvě děti.

Kontakt: ednabloguje@gmail.com

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...