Když si socky berou hypotéku

19. 05. 2019 11:33:07
Víte, jsem puritánská zpátečnice, která opovržlivě kroutí hlavou nad “užívejte nyní, zaplaťte později”. Vysmívám se lidem, kteří si půjčují na mobil. A teď mám sama dluh na třicet let! Titulujte mě Královna paradoxů Edna první.

Slovo úvodem

Jsem finančně negramotná. Úplně dutá. Investice je pro mě cizí slovo. Investice je skoro nadávka. Mé druhé jméno je Slečna úzkost a obava. A protože vždy očekávám to “nejhorší”, tak si spořím.

Když se mě někdo zeptá proč, tak říkám, že na zubaře. Jo, jednou se mi tak zkazily zuby, že jsem vysolila 40 tisíc za bílé plomby.

A také šetřím na horší časy, protože horší časy se blíží, to je prostě jasný jako facka.

Skrblík obecný

Ještě několik let zpátky jsem peníze ukládala do knih, tisícovky nastrkané v Dostojevském a Tolstém. Ani jsem nevěděla, kde přesně ty peníze jsou. Bulgakov? Ano. Nabokov? Ne. V případě požáru bych knihy vyhazovala z okna hlava nehlava. Loterie hadr. Praktická to žena!

Takže jsem NĚCO našetřila. Kdybyste věděli, jak mám nízký příjem, tak mi udělíte Nobelovku nebo na mou počest založíte Světovou soutěž škudlilů. Matka se mě zcela vážně zeptala, zda jsem se neprostituovala, když jsem se svým platem zvládla splácat NĚCO dohromady. Ne, živila jsem se kdečím, ale prostitucí zatím ne.

Posun do doby moderní

Před pár lety jsem si zřídila dokonce vlastní bankovní účet! Nebojte, knihovna je totálně prázdná, ani ušmudlanou stovku tam nenajdete. Nastává však další problém. Každý člověk přece ví, že mít nějakou vyšší částku na účtě je blbost. To přece není rentabilní! A ta inflace!

Investice? Já nerozumět

Ano, pokud jsem chtěla investovat do nemovitosti, tak jsem si mohla dovolit maximálně garáž. V Praze je garáž za půl mega prostě běžná věc. Co na tom, že nemám žádné auto, jedná se přece o budoucnost. Ano, zářné zítřky, kdy budu živořit s dítětem v plesnivé noře.

Na scénu přichází..

Ale naskytla se příležitost a ne ledajaká! Byt našich sousedů. V okamžiku, kdy hořekujete nad bídným stavem zestárlých rodičů, bědujete, že bydlí příliš daleko, tak vám volný 2 plus nic na stejném podlaží přijde jako Boží dar.

Nastala “hurá akce chceme mít naše stroušky co nejblíže”, jejich současnou špeluňku pronajmeme a staroušky přesuneme k nám na patro. Drazí, očekávejte mé naštvané kydy, jak zabíjím svou tchyní válečkem na těsto. Protože Bůh je jistě dokonalý a bla bla, ale zároveň je to potměšilý prevít, když to naše skoro sdílené živoření dovolí.

Dají nám hypotéku?

Jenže... My už byt máme a hypotéku taky, takže se vlastně jedná o INVESTICI. Jsme skoro spekulanti! A jsme spekulanti s průměrnými příjmy. Těžko banku dojme příběh o tom, že chceme mít babičku s dědečkem na dosah ruky, protože jsou staří a senilní a možná by museli do domova důchodců. Takže Muž počítá. A já radši mlčím.

Hypotéku nám předběžně schválili

Muž opět počítá. Vlastně nedělá nic jiného. Vypadá to na rok nekonečného strádání. Protože jsme naštěstí zodpovědní magoři, kteří odmítají žít s nulou na účtu, tak nastává fáze velkého uskrovňování. Sdělila jsem Muži, že napíšu bestseller bestsellerů, kam se na mě hrabe Rowllingová s Harry Potterem. Asi mi úplně nevěří, proto navrhl, zda bych radši nechodila do Alberta dělat inventury. Achjo. Takže žádná kafíčka a lehárko, hezky makat holka budeš, aby sis pak mohla instantní hnus kafčo vypít u tchýně. To jsou kšefty, co?

Autor: Edna Nová | neděle 19.5.2019 11:33 | karma článku: 43.50 | přečteno: 14350x

Další články blogera

Edna Nová

Kdo vypil nejvíc piv?

Já, děti a muž jsme se socializovali se skupinou přátel po dobu čtyř dnů. Vyrazilo nás dvacet dospělých a nespočítatelně dětí do jednoho nejmenovaného penzionu v Čechách.

21.5.2023 v 10:49 | Karma článku: 26.37 | Přečteno: 1182 | Diskuse

Edna Nová

"A není ten Tvůj chlap nějakej divnej?"

Poté, co jsem zveřejnila blogísek na téma Muž chce jet na dovolenou se svou ex, tak mi přišla tahle reakce. Níže se k tomu podrobně vyjádřím.

7.5.2023 v 13:00 | Karma článku: 27.34 | Přečteno: 1275 | Diskuse

Edna Nová

Můj muž chce jet na dovolenou se svou ex

Tak opět si nemám s kým přátelsky popovídat, tak pokládám otázky sama sobě. Narcismus level milion.

6.5.2023 v 12:59 | Karma článku: 25.73 | Přečteno: 1417 | Diskuse

Edna Nová

Násilník čeká na každém rohu!

Muž vzal čtyřletou a odjeli na Sicílii. Já a dvouletý vegetíme doma. Dalo by se říct, že ideální stav... Jenže oplývám nějakým zázračný darem - lepí se na mě každé drámo.

27.4.2023 v 13:56 | Karma článku: 34.71 | Přečteno: 5855 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Lenka Prokopová

Jarní prázdniny

Máme za sebou jarňáky. Čas, kdy se rodiny přesouvají do jiných regionů nebo do Alp. Čas, který český rodič zpravidla tráví se svými ratolestmi zimními radovánkami. Čas, kdy můžeme být jako rodina spolu.

18.3.2024 v 22:47 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 70 | Diskuse

Ivana Dianová

Dvě ženy v jedné posteli

Je to méně přirozené než když se v posteli nachází muž a žena? Zažila jsem oboje a zjistila, že přirozené jsou obě možnosti, ale s mužem je to jednodušší.

15.3.2024 v 0:14 | Karma článku: 27.04 | Přečteno: 984 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVII.

Společenský život je osvědčeným lékem na splíny, byť v aktuálním abstinenčním modulu s omezenou účinností.

14.3.2024 v 20:31 | Karma článku: 12.16 | Přečteno: 222 |

Lucie Vacková

Viléme, Hynku, Jarmilo! Co to jen na mě leze?

Postupně jsem vyloučila chřipku, virózu, anginu, kovid, neštovice, černý kašel, vši, svrab i záškrt - prostě všechno, co může jeden schytat, pokud pracovní dny tráví v narvané školní třídě.

14.3.2024 v 17:21 | Karma článku: 17.17 | Přečteno: 339 | Diskuse

Lenka Prokopová

Máme psa aneb Moje psí omyly

Říká se, že pes je nejlepší přítel člověka. Pořídili jsme si tedy nejlepšího přítele. Zatím to vypadá, že je to přátelství naoko.

12.3.2024 v 12:11 | Karma článku: 21.29 | Přečteno: 557 | Diskuse
VIP
Počet článků 135 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 6490

Poslední kniha Cynická lovestory dostupná zde:  https://bit.ly/KupCynickouLovestory

Asociální extrovertka. Cynik. Neúspěšná zakladatelka čtenářských klubů. Povolání nejisté. Milovnice absurdit. Propagátor deprese a jiných anomálií. 

Autorka knih Ženy z Bohnic, Konec aneb Začátek. V současné době (ne)pracující na další knize, (ne)starající se o dvě děti.

Kontakt: ednabloguje@gmail.com

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...